Browse Source

Back-port 2016 september article

pull/1/head
parent
commit
bdadfa149b
3 changed files with 100 additions and 0 deletions
  1. +50
    -0
      pelican/content/articles/2016-10-11_2016-september-recap-ru.md
  2. +50
    -0
      pelican/content/articles/2016-10-11_2016-september-recap.md
  3. BIN
      pelican/content/images/2016-10-11_september-recap.png

+ 50
- 0
pelican/content/articles/2016-10-11_2016-september-recap-ru.md View File

@@ -0,0 +1,50 @@
Title: Сентябрь 2016 кратко
Date: 2016-10-11 00:00
Category: News
Slug: 2016-september-recap
Lang: ru

![September recap][screenshot]


Эта статья описывает стадии по подготовке и проведению прямого эфира сентября 2016: черновик, репетиция, прямой эфир и публикация.

Несмотря на то, что сам прямой эфир длится лишь несколько часов, мы готовимся к нему целый месяц. Рассмотрим каждую стадию прямого эфира подробнее.

0. **Черновик.** Создание игры в первый раз.

Цели:

* проверить наши технологии и исправить основные ошибки;
* узнать о неудобствах использования технологий, чтобы исправить их в следующей итерации разработки;
* перечислить точные шаги для воссоздания игры позже;
* создать черновой вариант ресурсов игры (модели, текстуры, звуки, скрипты).

После завершения стадии мы объявляем о дате прямого эфира и показываем примерный вид игры.

0. **Репетиция.** Повторное создание игры.

Цели:

* убедиться в отсутствии основных ошибок;
* записать полный процесс создания игры;
* создать финальный вариант ресурсов игры.

Это 99% публикуемой позже игры.

0. **Прямой эфир.** Воссоздание игры в прямом эфире.

Цели:

* показать простоту создания игр;
* объяснить нюансы создания игр;
* получить обратную связь от вас;
* ответить на ваши вопросы.

Мы используем ресурсы из репетиции, чтобы быстро воссоздать игру за считанные часы.

0. **Публикация.** Выпуск последней версии наших технологий, материалов прямого эфира и самостоятельной игры.

На этом мы заканчиваем описание стадий по подготовке и проведению прямого эфира сентября 2016: черновик, репетиция, прямой эфир и публикация.

[screenshot]: {attach}/images/2016-10-11_september-recap.png

+ 50
- 0
pelican/content/articles/2016-10-11_2016-september-recap.md View File

@@ -0,0 +1,50 @@
Title: September 2016 recap
Date: 2016-10-11 00:00
Category: News
Slug: 2016-september-recap
Lang: en

![September recap][screenshot]


This article explains September 2016 live session stages: draft, rehearsal, live session itself, and publishing.

Even though live session takes only a few hours, we devote a whole month to prepare for it. Let's have a look at live session stages in detail.

0. **Draft.** Game creation for the first time.

Purposes:

* test our technologies and fix major bugs;
* discover usability issues to fix in the next development iteration;
* list exact steps to reproduce the game later;
* create draft version of the game assets (models, textures, sounds, scripts).

Upon stage completion, we announce live session date and show you the game preview.

0. **Rehearsal.** Game recreation.

Purposes:

* make sure we have no major bugs left;
* record the whole process of the game creation;
* create final game assets.

This is 99% the game we publish later.

0. **Live session.** Reassembling the game live in front of you.

Purposes:

* show how easy it is to create a game;
* walk you through nuances of game creation;
* get feedback from you;
* answer your questions.

We take game assets from the rehearsal and use them to quickly reassemble the game in just a few hours.

0. **Publishing.** The release of our technologies' last version, live session materials, and stand alone game.

That's it for explaining September 2016 live session stages: draft, rehearsal, live session itself, and publishing.

[screenshot]: {attach}/images/2016-10-11_september-recap.png

BIN
pelican/content/images/2016-10-11_september-recap.png View File

Before After
Width: 980  |  Height: 658  |  Size: 295KB

Loading…
Cancel
Save