Browse Source

пауки

master
parent
commit
081abc4e9e
1 changed files with 99 additions and 44 deletions
  1. +99
    -44
      игра/111.изба.js

+ 99
- 44
игра/111.изба.js View File

@@ -247,6 +247,91 @@
scaleY: 0.25,
depth: 5,
},

паук1: {
родитель: мир.враги,
тип: "платформа",
x: 620,
y: 345,
texture: "паук",
скорость: 50,
низ: 550,
верх: 270,
depth: 10,
},
нить1: {
родитель: мир.сцена,
тип: "изображение",
x: 619,
y: 0,
texture: "линия",
originX: 0,
originY: 0,
depth: 10,
},
паук2: {
родитель: мир.враги,
тип: "платформа",
x: 785,
y: 375,
texture: "паук",
скорость: 80,
низ: 400,
верх: 270,
depth: 10,
},
нить2: {
родитель: мир.сцена,
тип: "изображение",
x: 784,
y: 0,
texture: "линия",
originX: 0,
originY: 0,
depth: 10,
},
паук3: {
родитель: мир.враги,
тип: "платформа",
x: 930,
y: 500,
texture: "паук",
скорость: 70,
низ: 550,
верх: 270,
depth: 10,
},
нить3: {
родитель: мир.сцена,
тип: "изображение",
x: 929,
y: 0,
texture: "линия",
originX: 0,
originY: 0,
depth: 10,
},
паук4: {
родитель: мир.враги,
тип: "платформа",
x: 1003,
y: 250,
texture: "паук",
скорость: 40,
низ: 400,
верх: 200,
depth: 10,
},
нить4: {
родитель: мир.сцена,
тип: "изображение",
x: 1002,
y: 0,
texture: "линия",
originX: 0,
originY: 0,
depth: 10,
},
};
};

@@ -292,48 +377,19 @@

СоздатьПауков = мир =>
{
мир.настройкиПауков = [
{
x: 620,
y: 345,
скорость: 50,
низ: 550,
верх: 270,
},
{
x: 785,
y: 375,
скорость: 80,
низ: 400,
верх: 270,
},
{
x: 930,
y: 500,
скорость: 70,
низ: 550,
верх: 270,
},
{
x: 1003,
y: 250,
скорость: 40,
низ: 400,
верх: 200,
},
];
мир.пауки = [];
мир.нитиПауков = [];
for (var номер in мир.настройкиПауков)
for (var имя in мир.изба)
{
var настройки = мир.настройкиПауков[номер];
var паук = мир.враги.create(настройки.x, настройки.y, "паук");
паук.body.setVelocityY(настройки.скорость);
паук.depth = 10;
мир.пауки.push(паук);
var нить = мир.сцена.add.image(настройки.x - 1, настройки.верх - 25, "линия").setOrigin(0, 0);
нить.depth = паук.depth;
мир.нитиПауков.push(нить);
if (имя.startsWith("паук"))
{
var паук = мир.узелСцены(имя);
var имяНити = имя.replace("паук", "нить");
var нить = мир.узелСцены(имяНити);
паук.body.setVelocityY(паук.скорость);
мир.пауки.push(паук);
мир.нитиПауков.push(нить);
}
}
};

@@ -347,14 +403,13 @@
{
var паук = мир.пауки[номер];
var нить = мир.нитиПауков[номер];
var настройки = мир.настройкиПауков[номер];
нить.displayHeight = паук.y - нить.y - 5;
if (паук.y > настройки.низ)
if (паук.y > паук.низ)
{
паук.setVelocityY(-настройки.скорость);
} else if (паук.y < настройки.верх)
паук.setVelocityY(-паук.скорость);
} else if (паук.y < паук.верх)
{
паук.setVelocityY(настройки.скорость);
паук.setVelocityY(паук.скорость);
}
}
};


Loading…
Cancel
Save