Browse Source

Corect typos

pull/1/head
parent
commit
5dd0b42d53
2 changed files with 17 additions and 17 deletions
  1. +8
    -7
      pelican/content/articles/2017-07-openscenegraph-guide-ru.md
  2. +9
    -10
      pelican/content/articles/2017-07-openscenegraph-guide.md

+ 8
- 7
pelican/content/articles/2017-07-openscenegraph-guide-ru.md View File

@@ -3,7 +3,6 @@ Date: 2017-07-01 00:00
Category: News
Slug: openscenegraph-cross-platform-guide
Lang: ru
Status: draft

![OpenSceneGraph guide]({attach}/images/2017-07-openscenegraph-guide.png)

@@ -12,17 +11,19 @@ Status: draft
Июнь ознаменовал собой окончание работы над [кросс-платформенным руководством OpenSceneGraph](https://github.com/OGStudio/openscenegraph-cross-platform-guide). Мы опубликовали последний самоучитель (из изначально запланированных). Этот самоучитель описывает [сборку и запуск примера приложения OpenSceneGraph в вебе](https://github.com/OGStudio/openscenegraph-cross-platform-guide/tree/master/1.10.SampleWeb) с помощью Emscripten.
Если вы упустили этот самоучитель, то вот [ссылка на приложение](https://ogstudio.github.io/openscenegraph-cross-platform-guide/) из него. Откройте ссылку в веб-браузере.

Мы начали составление руководства в феврале, как только нам удалось отобразить простую модель на десктопе, мобилках и вебе.
Мы начали составление руководства в феврале, как только нам удалось отобразить простую модель на мобилках и вебе.
Мы потратили 120 часов за пять месяцев на составление десяти самоучителей этого руководства.

Создание кросс-платформенного руководства OpenSceneGraph преследовало две основные цели:
* Сохранить знания о кросс-платформенной работе с OpenSceneGraph в легкодоступной и воспроизводимой форме
* Поделиться этим знанием с сообществом OpenSceneGraph и тем самым усилить сообщество

1. Сохранить знания о кросс-платформенной работе с OpenSceneGraph в легкодоступной и воспроизводимой форме
1. Поделиться этим знанием с сообществом OpenSceneGraph и тем самым усилить сообщество

Мы уверены в том, что нам удалось достичь обе цели. И вот почему:
* Хранилище руководства получило больше [звёзд](https://github.com/OGStudio/openscenegraph-cross-platform-guide/stargazers) (лайков), чем любое другое наше хранилище
* Robert Osfield, лидер проекта OpenSceneGraph, оценил руководство как ["отличную работу"](http://www.mail-archive.com/osg-users@lists.openscenegraph.org/msg74815.html); это значит для нас многое</li>
* У руководства уже есть [два тикета](https://github.com/OGStudio/openscenegraph-cross-platform-guide/issues)

1. Хранилище руководства получило больше [звёзд](https://github.com/OGStudio/openscenegraph-cross-platform-guide/stargazers) (лайков), чем любое другое наше хранилище
1. Robert Osfield, лидер проекта OpenSceneGraph, оценил руководство как ["отличную работу"](http://www.mail-archive.com/osg-users@lists.openscenegraph.org/msg74815.html); это значит для нас многое</li>
1. У руководства уже есть [два тикета](https://github.com/OGStudio/openscenegraph-cross-platform-guide/issues)

В конце концов, мы просто рады тому факту, что изучили кросс-платформенную разработку с OpenSceneGraph и поделились этим знанием с сообществом.



+ 9
- 10
pelican/content/articles/2017-07-openscenegraph-guide.md View File

@@ -3,31 +3,30 @@ Date: 2017-07-01 00:00
Category: News
Slug: openscenegraph-cross-platform-guide
Lang: en
Status: draft

![OpenSceneGraph guide]({attach}/images/2017-07-openscenegraph-guide.png)

This article summarizes the work we did to produce OpenSceneGraph cross-platform guide.

June marked the finish of [OpenSceneGraph cross-platform guide](https://github.com/OGStudio/openscenegraph-cross-platform-guide) with the publishing of the last (initially planned) tutorial. The tutorial describes [how to build and run sample OpenSceneGraph application in Web](https://github.com/OGStudio/openscenegraph-cross-platform-guide/tree/master/1.10.SampleWeb) using Emscripten.

In case you missed it, here's a [link to the final application](https://ogstudio.github.io/openscenegraph-cross-platform-guide/). Open it in your web browser.

We started to compose the guide in February when we successfully managed to render a simple model on desktop, mobile, and web.

We started to compose the guide in February when we successfully managed to render a simple model on mobile and web.
We spent 120 hours in five months to produce ten tutorials of the guide.

We have been doing OpenSceneGraph cross-platform guide for two main reasons:
* Keep OpenSceneGraph cross-platform knowledge in easily accessible and reproducible form
* Share the knowledge with OpenSceneGraph community to make it stronger

1. Keep OpenSceneGraph cross-platform knowledge in easily accessible and reproducible form
1. Share the knowledge with OpenSceneGraph community to make it stronger

We believe we succeeded in both. Here's why:
* The guide repository has more [stars](https://github.com/OGStudio/openscenegraph-cross-platform-guide/stargazers)(aka "likes") than any other repository of ours
* OpenSceneGraph project leader Robert Osfield said ["Great work"](http://www.mail-archive.com/osg-users@lists.openscenegraph.org/msg74815.html), which means a lot
* The guide already has [two issues](https://github.com/OGStudio/openscenegraph-cross-platform-guide/issues)

1. The guide repository has more [stars](https://github.com/OGStudio/openscenegraph-cross-platform-guide/stargazers) (aka "likes") than any other repository of ours
1. OpenSceneGraph project leader Robert Osfield said ["Great work"](http://www.mail-archive.com/osg-users@lists.openscenegraph.org/msg74815.html), which means a lot
1. The guide already has [two issues](https://github.com/OGStudio/openscenegraph-cross-platform-guide/issues)

Reaching our goal of researching OpenSceneGraph cross-platform development and providing the knowledge back to the community just made us happier.

However, our journey does not stop here. Using the knowledge of the guide, we now continue to work on bringing our tools to support desktop, mobile, and web, just as we [promised in January](http://opengamestudio.org/lang/en/news/2456).
However, our journey does not stop here. Using the knowledge of the guide, we now continue to work on bringing our tools to support mobile and web, just as we [promised in January](http://opengamestudio.org/lang/en/news/2456).

That's it for summarizing the work we did to produce OpenSceneGraph cross-platform guide.

Loading…
Cancel
Save