diff --git a/pelican/content/articles/2017-07-openscenegraph-guide-ru.md b/pelican/content/articles/2017-07-openscenegraph-guide-ru.md index 10e8d7a..737e91b 100644 --- a/pelican/content/articles/2017-07-openscenegraph-guide-ru.md +++ b/pelican/content/articles/2017-07-openscenegraph-guide-ru.md @@ -3,7 +3,6 @@ Date: 2017-07-01 00:00 Category: News Slug: openscenegraph-cross-platform-guide Lang: ru -Status: draft ![OpenSceneGraph guide]({attach}/images/2017-07-openscenegraph-guide.png) @@ -12,17 +11,19 @@ Status: draft Июнь ознаменовал собой окончание работы над [кросс-платформенным руководством OpenSceneGraph](https://github.com/OGStudio/openscenegraph-cross-platform-guide). Мы опубликовали последний самоучитель (из изначально запланированных). Этот самоучитель описывает [сборку и запуск примера приложения OpenSceneGraph в вебе](https://github.com/OGStudio/openscenegraph-cross-platform-guide/tree/master/1.10.SampleWeb) с помощью Emscripten. Если вы упустили этот самоучитель, то вот [ссылка на приложение](https://ogstudio.github.io/openscenegraph-cross-platform-guide/) из него. Откройте ссылку в веб-браузере. -Мы начали составление руководства в феврале, как только нам удалось отобразить простую модель на десктопе, мобилках и вебе. +Мы начали составление руководства в феврале, как только нам удалось отобразить простую модель на мобилках и вебе. Мы потратили 120 часов за пять месяцев на составление десяти самоучителей этого руководства. Создание кросс-платформенного руководства OpenSceneGraph преследовало две основные цели: -* Сохранить знания о кросс-платформенной работе с OpenSceneGraph в легкодоступной и воспроизводимой форме -* Поделиться этим знанием с сообществом OpenSceneGraph и тем самым усилить сообщество + +1. Сохранить знания о кросс-платформенной работе с OpenSceneGraph в легкодоступной и воспроизводимой форме +1. Поделиться этим знанием с сообществом OpenSceneGraph и тем самым усилить сообщество Мы уверены в том, что нам удалось достичь обе цели. И вот почему: -* Хранилище руководства получило больше [звёзд](https://github.com/OGStudio/openscenegraph-cross-platform-guide/stargazers) (лайков), чем любое другое наше хранилище -* Robert Osfield, лидер проекта OpenSceneGraph, оценил руководство как ["отличную работу"](http://www.mail-archive.com/osg-users@lists.openscenegraph.org/msg74815.html); это значит для нас многое -* У руководства уже есть [два тикета](https://github.com/OGStudio/openscenegraph-cross-platform-guide/issues) + +1. Хранилище руководства получило больше [звёзд](https://github.com/OGStudio/openscenegraph-cross-platform-guide/stargazers) (лайков), чем любое другое наше хранилище +1. Robert Osfield, лидер проекта OpenSceneGraph, оценил руководство как ["отличную работу"](http://www.mail-archive.com/osg-users@lists.openscenegraph.org/msg74815.html); это значит для нас многое +1. У руководства уже есть [два тикета](https://github.com/OGStudio/openscenegraph-cross-platform-guide/issues) В конце концов, мы просто рады тому факту, что изучили кросс-платформенную разработку с OpenSceneGraph и поделились этим знанием с сообществом. diff --git a/pelican/content/articles/2017-07-openscenegraph-guide.md b/pelican/content/articles/2017-07-openscenegraph-guide.md index 5943d3c..9e6d3c2 100644 --- a/pelican/content/articles/2017-07-openscenegraph-guide.md +++ b/pelican/content/articles/2017-07-openscenegraph-guide.md @@ -3,31 +3,30 @@ Date: 2017-07-01 00:00 Category: News Slug: openscenegraph-cross-platform-guide Lang: en -Status: draft ![OpenSceneGraph guide]({attach}/images/2017-07-openscenegraph-guide.png) This article summarizes the work we did to produce OpenSceneGraph cross-platform guide. June marked the finish of [OpenSceneGraph cross-platform guide](https://github.com/OGStudio/openscenegraph-cross-platform-guide) with the publishing of the last (initially planned) tutorial. The tutorial describes [how to build and run sample OpenSceneGraph application in Web](https://github.com/OGStudio/openscenegraph-cross-platform-guide/tree/master/1.10.SampleWeb) using Emscripten. - In case you missed it, here's a [link to the final application](https://ogstudio.github.io/openscenegraph-cross-platform-guide/). Open it in your web browser. -We started to compose the guide in February when we successfully managed to render a simple model on desktop, mobile, and web. - +We started to compose the guide in February when we successfully managed to render a simple model on mobile and web. We spent 120 hours in five months to produce ten tutorials of the guide. We have been doing OpenSceneGraph cross-platform guide for two main reasons: -* Keep OpenSceneGraph cross-platform knowledge in easily accessible and reproducible form -* Share the knowledge with OpenSceneGraph community to make it stronger + +1. Keep OpenSceneGraph cross-platform knowledge in easily accessible and reproducible form +1. Share the knowledge with OpenSceneGraph community to make it stronger We believe we succeeded in both. Here's why: -* The guide repository has more [stars](https://github.com/OGStudio/openscenegraph-cross-platform-guide/stargazers)(aka "likes") than any other repository of ours -* OpenSceneGraph project leader Robert Osfield said ["Great work"](http://www.mail-archive.com/osg-users@lists.openscenegraph.org/msg74815.html), which means a lot -* The guide already has [two issues](https://github.com/OGStudio/openscenegraph-cross-platform-guide/issues) + +1. The guide repository has more [stars](https://github.com/OGStudio/openscenegraph-cross-platform-guide/stargazers) (aka "likes") than any other repository of ours +1. OpenSceneGraph project leader Robert Osfield said ["Great work"](http://www.mail-archive.com/osg-users@lists.openscenegraph.org/msg74815.html), which means a lot +1. The guide already has [two issues](https://github.com/OGStudio/openscenegraph-cross-platform-guide/issues) Reaching our goal of researching OpenSceneGraph cross-platform development and providing the knowledge back to the community just made us happier. -However, our journey does not stop here. Using the knowledge of the guide, we now continue to work on bringing our tools to support desktop, mobile, and web, just as we [promised in January](http://opengamestudio.org/lang/en/news/2456). +However, our journey does not stop here. Using the knowledge of the guide, we now continue to work on bringing our tools to support mobile and web, just as we [promised in January](http://opengamestudio.org/lang/en/news/2456). That's it for summarizing the work we did to produce OpenSceneGraph cross-platform guide.