You can not select more than 25 topics Topics must start with a letter or number, can include dashes ('-') and can be up to 35 characters long.

121 lines
2.9KB

  1. const РЕСУРСЫ = "https://git.opengamestudio.org/PuCOBATEJlb/PECYPCbl/raw/branch/master/0000";
  2. const ФИШКА = "/фишка.gltf";
  3. const ТЕМА_ОТЛАДОЧНАЯ = "https://git.opengamestudio.org/MAOH/MAOH_TEMA_OTAK/raw/branch/master/0000";
  4. // // // //
  5. ВыбратьФишку = мир =>
  6. {
  7. console.debug("номер:", мир.выбранныйУзел.userData);
  8. };
  9. // // // //
  10. ПодготовитьФишкиКВыбору = мир =>
  11. {
  12. мир.выборныеУзлы = мир.фишки;
  13. };
  14. // // // //
  15. НазначитьФишкамМатериалы = мир =>
  16. {
  17. return;
  18. for (var номер in мир.фишки)
  19. {
  20. var фишка = мир.фишки[номер];
  21. фишка.material = мир.материалы[0];
  22. }
  23. };
  24. // // // //
  25. СоздатьФишки = мир =>
  26. {
  27. мир.фишка = мир.полигональныеСетки[РЕСУРСЫ][ФИШКА];
  28. мир.фишки = [];
  29. var позиции = [-2, 0, 2];
  30. for (var номер in позиции)
  31. {
  32. var позиция = позиции[номер];
  33. var фишка = мир.фишка.clone();
  34. фишка.userData = номер;
  35. фишка.position.x = позиция;
  36. мир.фишки.push(фишка);
  37. мир.сцена.add(фишка);
  38. }
  39. };
  40. // // // //
  41. СоздатьПримерСцены = мир =>
  42. {
  43. мир.сцена.background = new THREE.Color(0xFFFFFF);
  44. мир.камера.position.y = 10;
  45. мир.камера.position.z = 5;
  46. мир.камера.lookAt(new THREE.Vector3(0, 0, 0));
  47. мир.свет = new THREE.DirectionalLight(0xFFFFFF, 1);
  48. мир.свет.position.set(-0.5, 1, 0.5).normalize();
  49. мир.сцена.add(мир.свет);
  50. };
  51. // // // //
  52. СоздатьМатериалыФишек = мир =>
  53. {
  54. /*
  55. мир.материалы = [];
  56. for (var номер in ТЕКСТУРЫ)
  57. {
  58. var имя = ТЕКСТУРЫ[номер];
  59. var текстура = мир.текстуры[РЕСУРСЫ][имя];
  60. var материал = new THREE.MeshLambertMaterial({map: текстура});
  61. мир.материалы.push(материал);
  62. }
  63. */
  64. };
  65. // // // //
  66. ПодготовитьсяКЗагрузкеРесурсов = мир =>
  67. {
  68. мир.полигональныеСетки = {
  69. [РЕСУРСЫ]: {
  70. [ФИШКА]: null,
  71. },
  72. };
  73. /*
  74. мир.текстуры = {
  75. [РЕСУРСЫ]: {
  76. [ТЕКСТУРА1]: null,
  77. [ТЕКСТУРА2]: null,
  78. },
  79. };
  80. */
  81. var м = мир.модули.модульПоУказателю(ТЕМА_ОТЛАДОЧНАЯ);
  82. console.debug("отладочная тема:", м.структура);
  83. };
  84. // // // //
  85. СкрытьКрутилку = мир =>
  86. {
  87. document.getElementById("крутилка").style.display = "none";
  88. };