Колобок на Phaser
You can not select more than 25 topics Topics must start with a letter or number, can include dashes ('-') and can be up to 35 characters long.

144 lines
3.5KB

  1. /*
  2. *
  3. * Реакции
  4. *
  5. */
  6. ЗагрузитьРесурсыПодпола = мир =>
  7. {
  8. const изображения = {
  9. "лестница": "ресурсы/вещи/лестница.png",
  10. };
  11. for (var имя in изображения)
  12. {
  13. мир.сцена.load.image(имя, изображения[имя]);
  14. }
  15. };
  16. // // // //
  17. ЗадатьСтруктуруПодпола = мир =>
  18. {
  19. function платформаПрыжков(узел) {
  20. var ограничить = узел.body.checkCollision;
  21. ограничить.down = false;
  22. ограничить.left = false;
  23. ограничить.right = false;
  24. }
  25. мир.подпол = {
  26. полПодпола: {
  27. родитель: мир.каркас,
  28. тип: "платформа",
  29. x: 0,
  30. y: 1070,
  31. texture: "основа",
  32. originX: 0,
  33. originY: 0,
  34. scaleX: 250,
  35. visible: true,
  36. },
  37. леваяСтенаПодпола: {
  38. родитель: мир.каркас,
  39. тип: "платформа",
  40. x: 0,
  41. y: 600,
  42. texture: "основа",
  43. originX: 0,
  44. originY: 0,
  45. scaleY: 60,
  46. visible: false,
  47. },
  48. праваяСтенаПодпола: {
  49. родитель: мир.каркас,
  50. тип: "платформа",
  51. x: 2000,
  52. y: 600,
  53. texture: "основа",
  54. originX: 0,
  55. originY: 0,
  56. scaleY: 60,
  57. visible: false,
  58. },
  59. лестница: {
  60. родитель: мир.сцена,
  61. тип: "изображение",
  62. x: 100,
  63. y: 590,
  64. texture: "лестница",
  65. originX: 0,
  66. originY: 0,
  67. scaleX: 0.3,
  68. scaleY: 0.4,
  69. },
  70. ступенька1: {
  71. родитель: мир.платформы,
  72. тип: "платформа",
  73. после: платформаПрыжков,
  74. x: 125,
  75. y: 980,
  76. texture: "основа",
  77. originX: 0,
  78. originY: 0,
  79. scaleX: 5,
  80. visible: true,
  81. },
  82. ступенька2: {
  83. родитель: мир.платформы,
  84. тип: "платформа",
  85. после: платформаПрыжков,
  86. x: 125,
  87. y: 865,
  88. texture: "основа",
  89. originX: 0,
  90. originY: 0,
  91. scaleX: 5,
  92. visible: true,
  93. },
  94. ступенька3: {
  95. родитель: мир.платформы,
  96. тип: "платформа",
  97. после: платформаПрыжков,
  98. x: 125,
  99. y: 750,
  100. texture: "основа",
  101. originX: 0,
  102. originY: 0,
  103. scaleX: 5,
  104. visible: true,
  105. },
  106. };
  107. };
  108. // // // //
  109. СоздатьПодпол = мир =>
  110. {
  111. создатьУзлыСценыПоСтруктуре(мир.подпол);
  112. };
  113. /*
  114. *
  115. * Последовательность
  116. *
  117. */
  118. мир.разобрать(`
  119. загрузить ресурсы сцены
  120. загрузить ресурсы подпола
  121. создать сцену
  122. задать структуру подпола
  123. создать подпол
  124. `);