From 872a52b8a72eb2c2895bde4de0b8bbe40113819d Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Michael Kapelko Date: Mon, 27 Nov 2017 11:31:38 +0300 Subject: [PATCH] Update 2017-05-12 osg-sample article link to 2016-11 october recap --- feeds/all.atom.xml | 4 ++-- feeds/news.atom.xml | 2 +- osg-sample-ru.html | 2 +- osg-sample.html | 2 +- pelican/content/articles/2017-05-12_osg-sample-ru.md | 3 ++- pelican/content/articles/2017-05-12_osg-sample.md | 3 ++- 6 files changed, 9 insertions(+), 7 deletions(-) diff --git a/feeds/all.atom.xml b/feeds/all.atom.xml index 35343a6..8f5303a 100644 --- a/feeds/all.atom.xml +++ b/feeds/all.atom.xml @@ -267,7 +267,7 @@ We spent 120 hours in five months to produce ten tutorials of the guide.</p&g <li>Model motion with a mouse under Linux, macOS, Windows and a finger under Android</li> </ol> <p>Creating the tutorials for Linux, macOS, Windows was so easy and straightforward, that it only took us half a month. We spent the second half of the month creating Android tutorial.</p> -<p>Our <a href="http://www.opengame.epizy.com/lang/en/news/2414">first successful Android build</a> last year included hacks and non-obvious steps to make OpenSceneGraph run under Android. This time we wanted a cleaner, faster, and cheaper approach.</p> +<p>Our <a href="http://opengamestudio.org/2016-october-recap.html">first successful Android build</a> last year included hacks and non-obvious steps to make OpenSceneGraph run under Android. This time we wanted a cleaner, faster, and cheaper approach.</p> <p>The approach we ended up with requires just a few files and a few changes to the original Android Studio project (with C++ support) to make sample OpenSceneGraph application run under Android.</p> <p>Here's a quick rundown of the files:</p> <ol> @@ -301,7 +301,7 @@ We spent 120 hours in five months to produce ten tutorials of the guide.</p&g <li>Перемещение модели с помощью мыши на Linux, macOS, Windows и пальца на Android</li> </ol> <p>Создать самоучители для Linux, macOS, Windows было настолько простой и понятной задачей, что мы справились с ней за пару недель. Оставшуюся половину месяца мы потратили на создание самоучителя для Android.</p> -<p>Наша <a href="http://www.opengame.epizy.com/lang/ru/news/2414">первая успешная сборка под Android</a> в прошлом году требовала множество неочивидных телодвижений. В этот раз мы хотели получить более чистый, быстрый и дешёвый подход.</p> +<p>Наша <a href="http://opengamestudio.org/2016-october-recap-ru.html">первая успешная сборка под Android</a> в прошлом году требовала множество неочивидных телодвижений. В этот раз мы хотели получить более чистый, быстрый и дешёвый подход.</p> <p>Нам это удалось. В результате всё, что нужно для работы приложения OpenSceneGraph на Android, уместилось в набор из нескольких файлов и небольших изменений для стандартного проекта Android Studio (с поддержкой C++).</p> <p>Краткий перечень файлов:</p> <ol> diff --git a/feeds/news.atom.xml b/feeds/news.atom.xml index be54a72..3a6bb40 100644 --- a/feeds/news.atom.xml +++ b/feeds/news.atom.xml @@ -140,7 +140,7 @@ We spent 120 hours in five months to produce ten tutorials of the guide.</p&g <li>Model motion with a mouse under Linux, macOS, Windows and a finger under Android</li> </ol> <p>Creating the tutorials for Linux, macOS, Windows was so easy and straightforward, that it only took us half a month. We spent the second half of the month creating Android tutorial.</p> -<p>Our <a href="http://www.opengame.epizy.com/lang/en/news/2414">first successful Android build</a> last year included hacks and non-obvious steps to make OpenSceneGraph run under Android. This time we wanted a cleaner, faster, and cheaper approach.</p> +<p>Our <a href="http://opengamestudio.org/2016-october-recap.html">first successful Android build</a> last year included hacks and non-obvious steps to make OpenSceneGraph run under Android. This time we wanted a cleaner, faster, and cheaper approach.</p> <p>The approach we ended up with requires just a few files and a few changes to the original Android Studio project (with C++ support) to make sample OpenSceneGraph application run under Android.</p> <p>Here's a quick rundown of the files:</p> <ol> diff --git a/osg-sample-ru.html b/osg-sample-ru.html index e35bd21..b6c5225 100644 --- a/osg-sample-ru.html +++ b/osg-sample-ru.html @@ -64,7 +64,7 @@
  • Перемещение модели с помощью мыши на Linux, macOS, Windows и пальца на Android
  • Создать самоучители для Linux, macOS, Windows было настолько простой и понятной задачей, что мы справились с ней за пару недель. Оставшуюся половину месяца мы потратили на создание самоучителя для Android.

    -

    Наша первая успешная сборка под Android в прошлом году требовала множество неочивидных телодвижений. В этот раз мы хотели получить более чистый, быстрый и дешёвый подход.

    +

    Наша первая успешная сборка под Android в прошлом году требовала множество неочивидных телодвижений. В этот раз мы хотели получить более чистый, быстрый и дешёвый подход.

    Нам это удалось. В результате всё, что нужно для работы приложения OpenSceneGraph на Android, уместилось в набор из нескольких файлов и небольших изменений для стандартного проекта Android Studio (с поддержкой C++).

    Краткий перечень файлов:

      diff --git a/osg-sample.html b/osg-sample.html index 49390a6..9a46a8b 100644 --- a/osg-sample.html +++ b/osg-sample.html @@ -64,7 +64,7 @@
    1. Model motion with a mouse under Linux, macOS, Windows and a finger under Android

    Creating the tutorials for Linux, macOS, Windows was so easy and straightforward, that it only took us half a month. We spent the second half of the month creating Android tutorial.

    -

    Our first successful Android build last year included hacks and non-obvious steps to make OpenSceneGraph run under Android. This time we wanted a cleaner, faster, and cheaper approach.

    +

    Our first successful Android build last year included hacks and non-obvious steps to make OpenSceneGraph run under Android. This time we wanted a cleaner, faster, and cheaper approach.

    The approach we ended up with requires just a few files and a few changes to the original Android Studio project (with C++ support) to make sample OpenSceneGraph application run under Android.

    Here's a quick rundown of the files:

      diff --git a/pelican/content/articles/2017-05-12_osg-sample-ru.md b/pelican/content/articles/2017-05-12_osg-sample-ru.md index 761c4a9..873d1b4 100644 --- a/pelican/content/articles/2017-05-12_osg-sample-ru.md +++ b/pelican/content/articles/2017-05-12_osg-sample-ru.md @@ -22,7 +22,7 @@ Lang: ru Создать самоучители для Linux, macOS, Windows было настолько простой и понятной задачей, что мы справились с ней за пару недель. Оставшуюся половину месяца мы потратили на создание самоучителя для Android. -Наша [первая успешная сборка под Android](http://www.opengame.epizy.com/lang/ru/news/2414) в прошлом году требовала множество неочивидных телодвижений. В этот раз мы хотели получить более чистый, быстрый и дешёвый подход. +Наша [первая успешная сборка под Android][oct16_article] в прошлом году требовала множество неочивидных телодвижений. В этот раз мы хотели получить более чистый, быстрый и дешёвый подход. Нам это удалось. В результате всё, что нужно для работы приложения OpenSceneGraph на Android, уместилось в набор из нескольких файлов и небольших изменений для стандартного проекта Android Studio (с поддержкой C++). @@ -57,3 +57,4 @@ Lang: ru На этом мы заканчиваем описание создания самоучителей по сборке приложения OpenSceneGraph на Linux, macOS, Windows и Android в апреле 2017. [screenshot]: {attach}/images/2017-05_osg-sample.png +[oct16_article]: {filename}/articles/2016-11-19_2016-october-recap-ru.md diff --git a/pelican/content/articles/2017-05-12_osg-sample.md b/pelican/content/articles/2017-05-12_osg-sample.md index 970d217..893b096 100644 --- a/pelican/content/articles/2017-05-12_osg-sample.md +++ b/pelican/content/articles/2017-05-12_osg-sample.md @@ -22,7 +22,7 @@ The application is very basic and has the following features: Creating the tutorials for Linux, macOS, Windows was so easy and straightforward, that it only took us half a month. We spent the second half of the month creating Android tutorial. -Our [first successful Android build](http://www.opengame.epizy.com/lang/en/news/2414) last year included hacks and non-obvious steps to make OpenSceneGraph run under Android. This time we wanted a cleaner, faster, and cheaper approach. +Our [first successful Android build][oct16_article] last year included hacks and non-obvious steps to make OpenSceneGraph run under Android. This time we wanted a cleaner, faster, and cheaper approach. The approach we ended up with requires just a few files and a few changes to the original Android Studio project (with C++ support) to make sample OpenSceneGraph application run under Android. @@ -57,3 +57,4 @@ Our approach includes building OpenSceneGraph for those target architectures tha That's it for describing the creation of the tutorials for building sample OpenSceneGraph application under Linux, macOS, Windows, and Android in April 2017. [screenshot]: {attach}/images/2017-05_osg-sample.png +[oct16_article]: {filename}/articles/2016-11-19_2016-october-recap.md