diff --git a/2015-roadmap-ru.html b/2015-roadmap-ru.html new file mode 100644 index 0000000..e9e4298 --- /dev/null +++ b/2015-roadmap-ru.html @@ -0,0 +1,136 @@ + + + + + + + Дорожная карта 2015-2016 + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +
+ + +
+
+
+

Дорожная карта 2015-2016

+
+ +
Вс 19 Июль 2015 + en + +

Как и было обещано, мы составили список вех и их примерные даты на ближайший год:

+
    +
  1. Редактор 0.7.0 (Октябрь 2015) - Система действий: мы воссоздаём тестовый цех
  2. +
  3. Редактор 0.8.0 (Декабрь 2015) - Звуковая система
  4. +
  5. Редактор 0.9.0 (Февраль 2016) - Система частиц и минимальный интерфейс пользователя (UI)
  6. +
  7. Редактор 0.10.0, Проигрыватель 0.1.0 (Апрель 2016) - Проигрыватель воспроизводит созданное Редактором: мы создаём прототип Шуана на нашем движке
  8. +
  9. Редактор 0.11.0, Проигрыватель 0.2.0 (Июнь 2016) - Поддержка сети: мы создаём прототип классического Маджонга для 4-х игроков
  10. +
+

Эти примерные даты предполагают трату 40 часов в месяц одним программистом. Это около 1 рабочей недели. Не много, но это всё время, что у нас есть.

+

Мы сообщим больше деталей о Редакторе 0.7.0 чуть позже: нам нужно решить, какие возможности заслуживают 80 часов нашего времени в следующие 2 месяца.

+

Category: News + +

+ + + +
+
+ + + + + +
+ + + + \ No newline at end of file diff --git a/2015-roadmap.html b/2015-roadmap.html new file mode 100644 index 0000000..8c19b43 --- /dev/null +++ b/2015-roadmap.html @@ -0,0 +1,136 @@ + + + + + + + Roadmap for 2015-2016 + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +
+ + +
+
+
+

Roadmap for 2015-2016

+
+ +
Вс 19 Июль 2015 + ru + +

As promised, we have come up with a list of milestones and their approximate dates for the coming year:

+
    +
  1. Editor 0.7.0 (October 2015) - Actions' system: we recreate the test chamber
  2. +
  3. Editor 0.8.0 (December 2015) - Sound system
  4. +
  5. Editor 0.9.0 (February 2016) - Particles' system and minimal UI
  6. +
  7. Editor 0.10.0, Player 0.1.0 (April 2016) - Player to play what Editor produced: we create Shuan prototype with our engine
  8. +
  9. Editor 0.11.0, Player 0.2.0 (June 2016) - Networking: we create Classic 4-player Mahjong prototype
  10. +
+

These approximate dates presume one coder spends 40 hours a month. That's about 1 work week at full-time job. Not much, but that's the only time we have.

+

We will post more details about Editor 0.7.0 shortly: we need to decide what features deserve 80 hours of our time for the next 2 months.

+

Category: News + +

+ + + +
+
+ + + + + +
+ + + + \ No newline at end of file diff --git a/2016-roadmap-ru.html b/2016-roadmap-ru.html index 2cce518..2ade70c 100644 --- a/2016-roadmap-ru.html +++ b/2016-roadmap-ru.html @@ -53,7 +53,7 @@
Сб 26 Декабрь 2015 en -

Как вы знаете, согласно ранее опубликованной дорожной карте, мы добавили звуковую систему. Тем не менее, мы решили пойти дальше и создать первую версию Проигрывателя. Мы хотели завершить его в декабре, но, к сожалению, изменение планов вылилось в изменение сроков.

+

Как вы знаете, согласно ранее опубликованной дорожной карте, мы добавили звуковую систему. Тем не менее, мы решили пойти дальше и создать первую версию Проигрывателя. Мы хотели завершить его в декабре, но, к сожалению, изменение планов вылилось в изменение сроков.

Представляем вам обновлённую дорожную карту на первую половину 2016:

  1. Редактор + Проигрыватель 0.8.0 (Январь 2016): Звуковая система, игра "Поймай крота" со звуком
  2. diff --git a/2016-roadmap.html b/2016-roadmap.html index c8f5e0d..88b49a1 100644 --- a/2016-roadmap.html +++ b/2016-roadmap.html @@ -53,7 +53,7 @@
    Сб 26 Декабрь 2015 ru -

    As you know, according to the previously published roadmap, we now have sound system in place. However, we decided to go further and implement the first version of Player. We wanted to get it done by December, but, unfortunately, more work resulted in the change of dates.

    +

    As you know, according to the previously published roadmap, we now have sound system in place. However, we decided to go further and implement the first version of Player. We wanted to get it done by December, but, unfortunately, more work resulted in the change of dates.

    Here's the revised roadmap for the first half of 2016:

    1. Editor + Player 0.8.0 (January 2016): Sound system, Whac-a-mole game with sounds
    2. diff --git a/archives.html b/archives.html index f294a8e..12e090a 100644 --- a/archives.html +++ b/archives.html @@ -205,6 +205,22 @@ Чт 23 Июль 2015 Desura no more, hello Humble Bundle Widget + + Ср 22 Июль 2015 + Test chamber for everyone (Editor 0.7.0) + + + Вс 19 Июль 2015 + Roadmap for 2015-2016 + + + Вс 28 Июнь 2015 + Editor 0.6.0 + + + Ср 15 Апрель 2015 + Editor 0.5.0 and plans for 0.6.0 + diff --git a/author/opensource-game-studio.html b/author/opensource-game-studio.html index 2ca9a26..cce860a 100644 --- a/author/opensource-game-studio.html +++ b/author/opensource-game-studio.html @@ -313,7 +313,7 @@ In case you missed it, here ...

      Category: -

      Page 1 of 4
      +
      Page 1 of 5

      diff --git a/author/opensource-game-studio2.html b/author/opensource-game-studio2.html index 0c35f34..994274c 100644 --- a/author/opensource-game-studio2.html +++ b/author/opensource-game-studio2.html @@ -247,7 +247,7 @@ We have conducted ...

      Category: -

      Page 2 of 4
      +
      Page 2 of 5

      « Prev diff --git a/author/opensource-game-studio3.html b/author/opensource-game-studio3.html index 1654389..56dad56 100644 --- a/author/opensource-game-studio3.html +++ b/author/opensource-game-studio3.html @@ -241,7 +241,7 @@ It's time to create simple Mahjong solitaire game.

      Categ

      -
      Page 3 of 4
      +
      Page 3 of 5

      « Prev diff --git a/author/opensource-game-studio4.html b/author/opensource-game-studio4.html index d7d7497..8b6fb93 100644 --- a/author/opensource-game-studio4.html +++ b/author/opensource-game-studio4.html @@ -129,7 +129,7 @@ The exact date and time is ...

      Category: Сб 26 Декабрь 2015 ru -

      As you know, according to the previously published roadmap, we now have sound system in place. However, we decided to go further and implement the first version of Player. We wanted to get it done by December, but, unfortunately, more work resulted in the change of dates.

      +

      As you know, according to the previously published roadmap, we now have sound system in place. However, we decided to go further and implement the first version of Player. We wanted to get it done by December, but, unfortunately, more work resulted in the change of dates.

      Here's the ...

      Category: News

      @@ -216,13 +216,31 @@ The exact date and time is ...

      Category: + + + +

      +

      Test chamber for everyone (Editor 0.7.0)

      +
      Ср 22 Июль 2015 + ru + +

      As you know, the main goal of Editor 0.7.0 is the ability to create the test chamber with it. It needs Actions' system and a few stability fixes for that. We are going to publish a detailed article describing how to create the test chamber, too, so that ...

      Category: News + +

      + + + Read More +
      +
      +
      -
      Page 4 of 4
      +
      Page 4 of 5

      « Prev + Next »

      diff --git a/author/opensource-game-studio5.html b/author/opensource-game-studio5.html new file mode 100644 index 0000000..0e5bf57 --- /dev/null +++ b/author/opensource-game-studio5.html @@ -0,0 +1,188 @@ + + + + + + + Opensource Game Studio - Opensource Game Studio + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +
      + + +
      + + + + +
      +

      Roadmap for 2015-2016

      +
      Вс 19 Июль 2015 + ru + +

      As promised, we have come up with a list of milestones and their approximate dates for the coming year:

      +
        +
      1. Editor 0.7.0 (October 2015) - Actions' system: we recreate the test chamber
      2. +
      3. Editor 0.8.0 (December 2015) - Sound system
      4. +
      5. Editor 0.9.0 (February 2016) - Particles' system and minimal ...

      Category: News + +

      + + + Read More +
      +
      + + + + +
      +

      Editor 0.6.0

      +
      Вс 28 Июнь 2015 + ru + +

      We completed Editor 0.6.0. You can see 0.6.0 in action here.

      +

      Editor 0.6.0 got the following new features:

      +
        +
      1. Camera and light node positioning
      2. +
      3. Node rotation along X axis
      4. +
      5. Node scripting support
      6. +
      7. Thumbnail dialog to preview models when editing scene node model properties
      8. +
      9. Node copying ...

      Category: News + +

      + + + Read More +
      +
      + + + + +
      +

      Editor 0.5.0 and plans for 0.6.0

      +
      Ср 15 Апрель 2015 + ru + +

      We completed Editor 0.5.0. As it was planned, it has scene node tree editing, property browser, and Qt5 support. You can see 0.5.0 in action here.

      +

      Also, we have just started Editor 0.6.0 development.

      +

      Editor 0.6.0 planned features:

      +
        +
      1. Camera node editing
      2. +
      3. Light ...

      Category: News + +

      + + + Read More +
      +
      + + +
      +
      Page 5 of 5
      + +

      + « Prev + +

      +
      + +
      + + + + + +
      + + + +
      +
      +
      +
      +
      +

      Proudly powered by Pelican, which takes great advantage of Python.

      +
      +
      +
      + +
      \ No newline at end of file diff --git a/category/news.html b/category/news.html index cc0c991..5692d13 100644 --- a/category/news.html +++ b/category/news.html @@ -313,7 +313,7 @@ In case you missed it, here ...

      Category: -

      Page 1 of 4
      +
      Page 1 of 5

      diff --git a/category/news2.html b/category/news2.html index 55948d5..4437670 100644 --- a/category/news2.html +++ b/category/news2.html @@ -247,7 +247,7 @@ We have conducted ...

      Category: -

      Page 2 of 4
      +
      Page 2 of 5

      « Prev diff --git a/category/news3.html b/category/news3.html index d902168..a6934b2 100644 --- a/category/news3.html +++ b/category/news3.html @@ -241,7 +241,7 @@ It's time to create simple Mahjong solitaire game.

      Categ

      -
      Page 3 of 4
      +
      Page 3 of 5

      « Prev diff --git a/category/news4.html b/category/news4.html index e120f1b..fbb6264 100644 --- a/category/news4.html +++ b/category/news4.html @@ -129,7 +129,7 @@ The exact date and time is ...

      Category: Сб 26 Декабрь 2015 ru -

      As you know, according to the previously published roadmap, we now have sound system in place. However, we decided to go further and implement the first version of Player. We wanted to get it done by December, but, unfortunately, more work resulted in the change of dates.

      +

      As you know, according to the previously published roadmap, we now have sound system in place. However, we decided to go further and implement the first version of Player. We wanted to get it done by December, but, unfortunately, more work resulted in the change of dates.

      Here's the ...

      Category: News

      @@ -216,13 +216,31 @@ The exact date and time is ...

      Category: + + + +

      +

      Test chamber for everyone (Editor 0.7.0)

      +
      Ср 22 Июль 2015 + ru + +

      As you know, the main goal of Editor 0.7.0 is the ability to create the test chamber with it. It needs Actions' system and a few stability fixes for that. We are going to publish a detailed article describing how to create the test chamber, too, so that ...

      Category: News + +

      + + + Read More +
      +
      +
      -
      Page 4 of 4
      +
      Page 4 of 5

      « Prev + Next »

      diff --git a/category/news5.html b/category/news5.html new file mode 100644 index 0000000..4c5cf72 --- /dev/null +++ b/category/news5.html @@ -0,0 +1,188 @@ + + + + + + + Opensource Game Studio - News + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +
      + + +
      + + + + +
      +

      Roadmap for 2015-2016

      +
      Вс 19 Июль 2015 + ru + +

      As promised, we have come up with a list of milestones and their approximate dates for the coming year:

      +
        +
      1. Editor 0.7.0 (October 2015) - Actions' system: we recreate the test chamber
      2. +
      3. Editor 0.8.0 (December 2015) - Sound system
      4. +
      5. Editor 0.9.0 (February 2016) - Particles' system and minimal ...

      Category: News + +

      + + + Read More +
      +
      + + + + +
      +

      Editor 0.6.0

      +
      Вс 28 Июнь 2015 + ru + +

      We completed Editor 0.6.0. You can see 0.6.0 in action here.

      +

      Editor 0.6.0 got the following new features:

      +
        +
      1. Camera and light node positioning
      2. +
      3. Node rotation along X axis
      4. +
      5. Node scripting support
      6. +
      7. Thumbnail dialog to preview models when editing scene node model properties
      8. +
      9. Node copying ...

      Category: News + +

      + + + Read More +
      +
      + + + + +
      +

      Editor 0.5.0 and plans for 0.6.0

      +
      Ср 15 Апрель 2015 + ru + +

      We completed Editor 0.5.0. As it was planned, it has scene node tree editing, property browser, and Qt5 support. You can see 0.5.0 in action here.

      +

      Also, we have just started Editor 0.6.0 development.

      +

      Editor 0.6.0 planned features:

      +
        +
      1. Camera node editing
      2. +
      3. Light ...

      Category: News + +

      + + + Read More +
      +
      + + +
      +
      Page 5 of 5
      + +

      + « Prev + +

      +
      + +
      + + + + + +
      + + + +
      +
      +
      +
      +
      +

      Proudly powered by Pelican, which takes great advantage of Python.

      +
      +
      +
      + +
      \ No newline at end of file diff --git a/editor-06-roadmap-ru.html b/editor-06-roadmap-ru.html new file mode 100644 index 0000000..f27ed1c --- /dev/null +++ b/editor-06-roadmap-ru.html @@ -0,0 +1,139 @@ + + + + + + + Редактор 0.5.0 и планы для 0.6.0 + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +
      + + +
      +
      +
      +

      Редактор 0.5.0 и планы для 0.6.0

      +
      + +
      Ср 15 Апрель 2015 + en + +

      Мы завершили работу над версией 0.5.0 редактора. Как было запланировано, эта версия содержит редактирование узлов сцены, браузер свойств, поддеркжу Qt5. Вы можете увидеть 0.5.0 в действии здесь.

      +

      Также мы только что начали разработку Редактора 0.6.0.

      +

      Запланированные возможности Редактора 0.6.0:

      +
        +
      1. Редактирование узлов с камерой
      2. +
      3. Редактирование узлов со светом
      4. +
      5. Редактирование вращения узлов
      6. +
      7. Поддержка скриптов у узлов
      8. +
      9. Диалог для предпросмотра моделей и материалов при редактировании моделей и материалов у узла
      10. +
      11. Копирование и вставка узлов
      12. +
      13. Выбор узла с помощью клика мышью в сцене
      14. +
      +

      Мы планируем завершить его в августе.

      +

      Category: News + +

      + + + +
      +
      + + + + + +
      + + + +
      +
      +
      +
      +
      +

      Proudly powered by Pelican, which takes great advantage of Python.

      +
      +
      +
      + +
      \ No newline at end of file diff --git a/editor-06-roadmap.html b/editor-06-roadmap.html new file mode 100644 index 0000000..0be4ec3 --- /dev/null +++ b/editor-06-roadmap.html @@ -0,0 +1,139 @@ + + + + + + + Editor 0.5.0 and plans for 0.6.0 + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +
      + + +
      +
      +
      +

      Editor 0.5.0 and plans for 0.6.0

      +
      + +
      Ср 15 Апрель 2015 + ru + +

      We completed Editor 0.5.0. As it was planned, it has scene node tree editing, property browser, and Qt5 support. You can see 0.5.0 in action here.

      +

      Also, we have just started Editor 0.6.0 development.

      +

      Editor 0.6.0 planned features:

      +
        +
      1. Camera node editing
      2. +
      3. Light node editing
      4. +
      5. Node rotation editing
      6. +
      7. Node scripting support
      8. +
      9. Thumbnail dialog to preview materials and models when editing scene node material and model properties
      10. +
      11. Copying and pasting of scene nodes
      12. +
      13. Scene node selection by clicking a mouse in the scene
      14. +
      +

      We estimate to complete it in August.

      +

      Category: News + +

      + + + +
      +
      + + + + + +
      + + + +
      +
      +
      +
      +
      +

      Proudly powered by Pelican, which takes great advantage of Python.

      +
      +
      +
      + +
      \ No newline at end of file diff --git a/editor-06-ru.html b/editor-06-ru.html new file mode 100644 index 0000000..b8083e6 --- /dev/null +++ b/editor-06-ru.html @@ -0,0 +1,138 @@ + + + + + + + Редактор 0.6.0 + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +
      + + +
      +
      +
      +

      Редактор 0.6.0

      +
      + +
      Вс 28 Июнь 2015 + en + +

      Мы завершили работу над версией 0.6.0 редактора. Вы можете увидеть 0.6.0 в действии здесь.

      +

      Список новых возможностей Редактора 0.6.0:

      +
        +
      1. Позиционирование узлов с камерой и светом
      2. +
      3. Вращение узлов по оси X
      4. +
      5. Поддержка скриптов у узлов
      6. +
      7. Диалог для предпросмотра моделей при редактировании моделей у узла
      8. +
      9. Копирование и вставка узлов
      10. +
      11. Выбор узла с помощью клика мышью в сцене
      12. +
      13. Восстановление позиции и состояния окна после перезапуска
      14. +
      +

      На текущий момент у нас нет даты завершения 0.7.0, потому что мы решили взять паузу и потратить некоторое время на составление дорожной карты для Shuan и Mahjong 2. Как только мы её закончим, мы расскажем и о возможностях 0.7.0, и о дате завершения 0.7.0, и о самой дорожной карте.

      +

      Category: News + +

      + + + +
      +
      + + + + + +
      + + + +
      +
      +
      +
      +
      +

      Proudly powered by Pelican, which takes great advantage of Python.

      +
      +
      +
      + +
      \ No newline at end of file diff --git a/editor-06.html b/editor-06.html new file mode 100644 index 0000000..7a7039c --- /dev/null +++ b/editor-06.html @@ -0,0 +1,138 @@ + + + + + + + Editor 0.6.0 + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +
      + + +
      +
      +
      +

      Editor 0.6.0

      +
      + +
      Вс 28 Июнь 2015 + ru + +

      We completed Editor 0.6.0. You can see 0.6.0 in action here.

      +

      Editor 0.6.0 got the following new features:

      +
        +
      1. Camera and light node positioning
      2. +
      3. Node rotation along X axis
      4. +
      5. Node scripting support
      6. +
      7. Thumbnail dialog to preview models when editing scene node model properties
      8. +
      9. Node copying and pasting
      10. +
      11. Node selection by LMB click in the scene
      12. +
      13. Window geometry and state restoration after restart
      14. +
      +

      We don't have 0.7.0 completion date at the moment, because we decided to take some time to set up a roadmap for Shuan and Mahjong 2. Once done, we will share 0.7.0 completion date and its feature list along with the roadmap.

      +

      Category: News + +

      + + + +
      +
      + + + + + +
      + + + +
      +
      +
      +
      +
      +

      Proudly powered by Pelican, which takes great advantage of Python.

      +
      +
      +
      + +
      \ No newline at end of file diff --git a/feeds/all.atom.xml b/feeds/all.atom.xml index 2f419ae..1c8d5d2 100644 --- a/feeds/all.atom.xml +++ b/feeds/all.atom.xml @@ -1528,13 +1528,13 @@ Simply unpack it and launch the run script.</p> </ul> <p>Т.к. прямой эфир занял гораздо больше времени, чем мы планировали, мы решили сконцентрировать свои усилия на улучшении удобства редактора. Его возможности уже довольно обширны, но использовать их крайне неудобно. Наиболее серьезные из этих проблем мы планируем исправить в следующем релизе Редактора.</p>Game creation live session (part 2): 7 February 20162016-02-02T00:00:00+03:00Opensource Game Studiotag:opengamestudio.org,2016-02-02:rolling-ball-live-session-pt2.html<p>Unfortunately, we have failed to finish creation of the simple "Rolling ball" game in 3 hours. That's why we will hold the second <a title="LiveCoding" href="https://www.livecoding.tv/kornerr">LiveCoding</a> session on <a title="Local time" href="http://www.timeanddate.com/worldclock/fixedtime.html?msg=Open+Game+Studio%3A+Game+creation+live+session%2C+part+2&iso=20160207T12&p1=37&ah=3">7 February 2016 at 12:00 CET</a>. Let's finish the game!</p>Создание игры в прямом эфире (часть 2): 7 февраля 20162016-02-02T00:00:00+03:00Opensource Game Studiotag:opengamestudio.org,2016-02-02:rolling-ball-live-session-pt2-ru.html<p>К сожалению, нам не удалось завершить создание простой игры "Катящийся мяч" за 3 часа. Поэтому вторая часть трансляции <a title="LiveCoding" href="https://www.livecoding.tv/kornerr">LiveCoding</a> состоится <a href="http://www.timeanddate.com/worldclock/fixedtime.html?msg=Open+Game+Studio%3A+%D0%9F%D1%80%D1%8F%D0%BC%D0%B0%D1%8F+%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BB%D1%8F%D1%86%D0%B8%D1%8F+%D1%81%D0%BE%D0%B7%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F+%D0%B8%D0%B3%D1%80%D1%8B%2C+%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%8C+2&amp;iso=20160207T14&amp;p1=166&amp;ah=3">7 февраля 2016 в 14:00 MSK</a>. Давайте завершим игру!</p>Game creation live session: 31 January 20162016-01-25T00:00:00+03:00Opensource Game Studiotag:opengamestudio.org,2016-01-25:january-live-session-announcement.html<p>We're glad to annouce that the <a title="LiveCoding" href="https://www.livecoding.tv/kornerr">LiveCoding</a> session will take place on <a title="Local time" href="http://www.timeanddate.com/worldclock/fixedtime.html?msg=Open+Game+Studio%3A+Game+creation+live+session&iso=20160131T12&p1=37&ah=3">31 January 2016 at 12:00 CET</a>. Join us!</p>Создание игры в прямом эфире: 31 января 20162016-01-25T00:00:00+03:00Opensource Game Studiotag:opengamestudio.org,2016-01-25:january-live-session-announcement-ru.html<p>Мы рады сообщить, что трансляция <a title="LiveCoding" href="https://www.livecoding.tv/kornerr">LiveCoding</a> состоится <a href="http://www.timeanddate.com/worldclock/fixedtime.html?msg=Open+Game+Studio%3A+%D0%9F%D1%80%D1%8F%D0%BC%D0%B0%D1%8F+%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BB%D1%8F%D1%86%D0%B8%D1%8F+%D1%81%D0%BE%D0%B7%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F+%D0%B8%D0%B3%D1%80%D1%8B&amp;iso=20160131T14&amp;p1=166&amp;ah=3">31 января 2016 в 14:00 MSK</a>. Присоединяйтесь!</p>SOON: Creating a simple game live (Editor 0.8)2016-01-21T00:00:00+03:00Opensource Game Studiotag:opengamestudio.org,2016-01-21:january-live-session-decision.html<p>We are ready to present Editor 0.8 with Player. The live session will be held at <a title="LiveCoding" href="https://www.livecoding.tv/kornerr">LiveCoding</a> SOON. We will show you how to create a simple game with sounds from scratch. And this time it will not need an Editor to run. The exact date and time is to be announced in the coming days. Stay tuned!</p>СКОРО: Создание простой игры в прямом эфире (Редактор 0.8)2016-01-21T00:00:00+03:00Opensource Game Studiotag:opengamestudio.org,2016-01-21:january-live-session-decision-ru.html<p>Мы готовы предоставить вам Редактор 0.8 с Проигрывателем. Прямая трансляция будет проведена на <a title="LiveCoding" href="https://www.livecoding.tv/kornerr">LiveCoding</a> СКОРО. Мы покажем вам, как создать простую игру со звуком с нуля. И на этот раз она не будет требовать Редактора для работы. -Точную дату и время мы объявим в ближайшие дни. Оставайтесь на связи!</p>Roadmap for 20162015-12-26T00:00:00+03:00Opensource Game Studiotag:opengamestudio.org,2015-12-26:2016-roadmap.html<p>As you know, according to the <a href="{filename}/articles/2015-07-19-roadmap.md">previously published roadmap</a>, we now have sound system in place. However, we decided to go further and implement the first version of Player. We wanted to get it done by December, but, unfortunately, more work resulted in the change of dates.</p> +Точную дату и время мы объявим в ближайшие дни. Оставайтесь на связи!</p>Roadmap for 20162015-12-26T00:00:00+03:00Opensource Game Studiotag:opengamestudio.org,2015-12-26:2016-roadmap.html<p>As you know, according to the <a href="http://opengamestudio.org/2015-roadmap.html">previously published roadmap</a>, we now have sound system in place. However, we decided to go further and implement the first version of Player. We wanted to get it done by December, but, unfortunately, more work resulted in the change of dates.</p> <p>Here's the revised roadmap for the first half of 2016:</p> <ol> <li>Editor + Player 0.8.0 (January 2016): Sound system, Whac-a-mole game with sounds</li> <li>Editor + Player 0.9.0 (April 2016): Networking system, simple ping pong game for 2 players over the net</li> <li>Editor + Player 0.10.0 (July 2016): Polishing, "Shuan" prototype</li> -</ol>Дорожная карта 20162015-12-26T00:00:00+03:00Opensource Game Studiotag:opengamestudio.org,2015-12-26:2016-roadmap-ru.html<p>Как вы знаете, согласно <a href="{filename}/articles/2015-07-19-roadmap-ru.md">ранее опубликованной дорожной карте</a>, мы добавили звуковую систему. Тем не менее, мы решили пойти дальше и создать первую версию Проигрывателя. Мы хотели завершить его в декабре, но, к сожалению, изменение планов вылилось в изменение сроков.</p> +</ol>Дорожная карта 20162015-12-26T00:00:00+03:00Opensource Game Studiotag:opengamestudio.org,2015-12-26:2016-roadmap-ru.html<p>Как вы знаете, согласно <a href="http://opengamestudio.org/2015-roadmap-ru.html">ранее опубликованной дорожной карте</a>, мы добавили звуковую систему. Тем не менее, мы решили пойти дальше и создать первую версию Проигрывателя. Мы хотели завершить его в декабре, но, к сожалению, изменение планов вылилось в изменение сроков.</p> <p>Представляем вам обновлённую дорожную карту на первую половину 2016:</p> <ol> <li>Редактор + Проигрыватель 0.8.0 (Январь 2016): Звуковая система, игра "Поймай крота" со звуком</li> @@ -1581,4 +1581,70 @@ The exact date and time is to be announced in the coming days. Stay tuned!</p <p>Вот он:</p> <iframe src="https://www.humblebundle.com/widget/v2/product/ogsmahjong/ySGF3h34?theme=transparent-light" width="526" height="325" style="border: none;" scrolling="no" frameborder="0"></iframe> -<p>К сожалению, мы не получили от Desura ни копейки (из-за минимального порога вывода средств, которого мы не достигли), однако, если вы приобретали Deluxe-версию OGS Mahjong на Desura и испытываете проблемы с ее скачиванием (в настоящее время проблем не обнаружено), напишите нам, указав свое имя на Desura, и мы что-нибудь придумаем.</p> \ No newline at end of file +<p>К сожалению, мы не получили от Desura ни копейки (из-за минимального порога вывода средств, которого мы не достигли), однако, если вы приобретали Deluxe-версию OGS Mahjong на Desura и испытываете проблемы с ее скачиванием (в настоящее время проблем не обнаружено), напишите нам, указав свое имя на Desura, и мы что-нибудь придумаем.</p>Test chamber for everyone (Editor 0.7.0)2015-07-22T00:00:00+03:00Opensource Game Studiotag:opengamestudio.org,2015-07-22:test-chamber-for-everyone.html<p>As you know, the main goal of Editor 0.7.0 is the ability to create the <a title="Test chamber" href="https://youtu.be/9_6seUWcPbU" target="_blank">test chamber</a> with it. It needs Actions' system and a few stability fixes for that. We are going to publish a detailed article describing how to create the test chamber, too, so that anyone could create their own test chamber!</p> +<p>We estimate to complete it in October.</p>Тестовый цех каждому (Редактор 0.7.0)2015-07-22T00:00:00+03:00Opensource Game Studiotag:opengamestudio.org,2015-07-22:test-chamber-for-everyone-ru.html<p>Как вы знаете, основная цель Редактора 0.7.0 - это возможность создать <a title="Тестовый цех" href="https://youtu.be/9_6seUWcPbU" target="_blank">тестовый цех</a> с помощью него. Редактору не хватает системы Действий и исправления некоторых ошибок для этого. Помимо выпуска Редактора мы опубликуем подробную статью, описывающую создание тестового цеха, чтобы каждый мог создать себе свой тестовый цех!</p> +<p>Мы планируем завершить его в Октябре.</p>Roadmap for 2015-20162015-07-19T00:00:00+03:00Opensource Game Studiotag:opengamestudio.org,2015-07-19:2015-roadmap.html<p>As promised, we have come up with a list of milestones and their approximate dates for the coming year:</p> +<ol> +<li>Editor 0.7.0 (October 2015) - Actions' system: we recreate the <a title="Test chamber" href="https://youtu.be/9_6seUWcPbU" target="_blank">test chamber</a></li> +<li>Editor 0.8.0 (December 2015) - Sound system</li> +<li>Editor 0.9.0 (February 2016) - Particles' system and minimal UI</li> +<li>Editor 0.10.0, Player 0.1.0 (April 2016) - Player to play what Editor produced: we create Shuan prototype with our engine</li> +<li>Editor 0.11.0, Player 0.2.0 (June 2016) - Networking: we create Classic 4-player Mahjong prototype</li> +</ol> +<p>These approximate dates presume one coder spends 40 hours a month. That's about 1 work week at full-time job. Not much, but that's the only time we have.</p> +<p>We will post more details about Editor 0.7.0 shortly: we need to decide what features deserve 80 hours of our time for the next 2 months.</p>Дорожная карта 2015-20162015-07-19T00:00:00+03:00Opensource Game Studiotag:opengamestudio.org,2015-07-19:2015-roadmap-ru.html<p>Как и было обещано, мы составили список вех и их примерные даты на ближайший год:</p> +<ol> +<li>Редактор 0.7.0 (Октябрь 2015) - Система действий: мы воссоздаём <a title="Тестовый цех" href="https://youtu.be/9_6seUWcPbU" target="_blank">тестовый цех</a></li> +<li>Редактор 0.8.0 (Декабрь 2015) - Звуковая система</li> +<li>Редактор 0.9.0 (Февраль 2016) - Система частиц и минимальный интерфейс пользователя (UI)</li> +<li>Редактор 0.10.0, Проигрыватель 0.1.0 (Апрель 2016) - Проигрыватель воспроизводит созданное Редактором: мы создаём прототип Шуана на нашем движке</li> +<li>Редактор 0.11.0, Проигрыватель 0.2.0 (Июнь 2016) - Поддержка сети: мы создаём прототип классического Маджонга для 4-х игроков</li> +</ol> +<p>Эти примерные даты предполагают трату 40 часов в месяц одним программистом. Это около 1 рабочей недели. Не много, но это всё время, что у нас есть.</p> +<p>Мы сообщим больше деталей о Редакторе 0.7.0 чуть позже: нам нужно решить, какие возможности заслуживают 80 часов нашего времени в следующие 2 месяца.</p>Editor 0.6.02015-06-28T00:00:00+03:00Opensource Game Studiotag:opengamestudio.org,2015-06-28:editor-06.html<p>We completed Editor 0.6.0. You can <a title="Editor 0.6.0" href="https://youtu.be/q85GcC6l4Tw" target="_blank">see 0.6.0 in action here</a>. </p> +<p>Editor 0.6.0 got the following new features:</p> +<ol> +<li>Camera and light node positioning</li> +<li>Node rotation along X axis</li> +<li>Node scripting support</li> +<li>Thumbnail dialog to preview models when editing scene node model properties</li> +<li>Node copying and pasting</li> +<li>Node selection by LMB click in the scene</li> +<li>Window geometry and state restoration after restart</li> +</ol> +<p>We don't have 0.7.0 completion date at the moment, because we decided to take some time to set up a roadmap for Shuan and Mahjong 2. Once done, we will share 0.7.0 completion date and its feature list along with the roadmap.</p>Редактор 0.6.02015-06-28T00:00:00+03:00Opensource Game Studiotag:opengamestudio.org,2015-06-28:editor-06-ru.html<p>Мы завершили работу над версией 0.6.0 редактора. Вы можете <a title="Editor 0.6.0" href="https://youtu.be/q85GcC6l4Tw" target="_blank">увидеть 0.6.0 в действии здесь</a>. </p> +<p>Список новых возможностей Редактора 0.6.0:</p> +<ol> +<li>Позиционирование узлов с камерой и светом</li> +<li>Вращение узлов по оси X</li> +<li>Поддержка скриптов у узлов</li> +<li>Диалог для предпросмотра моделей при редактировании моделей у узла</li> +<li>Копирование и вставка узлов</li> +<li>Выбор узла с помощью клика мышью в сцене</li> +<li>Восстановление позиции и состояния окна после перезапуска</li> +</ol> +<p>На текущий момент у нас нет даты завершения 0.7.0, потому что мы решили взять паузу и потратить некоторое время на составление дорожной карты для Shuan и Mahjong 2. Как только мы её закончим, мы расскажем и о возможностях 0.7.0, и о дате завершения 0.7.0, и о самой дорожной карте.</p>Editor 0.5.0 and plans for 0.6.02015-04-15T00:00:00+03:00Opensource Game Studiotag:opengamestudio.org,2015-04-15:editor-06-roadmap.html<p>We completed Editor 0.5.0. As it was planned, it has scene node tree editing, property browser, and Qt5 support. You can <a title="Editor 0.5.0" href="https://youtu.be/Vb2Q6IuQDbo" target="_blank">see 0.5.0 in action here</a>. </p> +<p>Also, we have just started Editor 0.6.0 development.</p> +<p>Editor 0.6.0 planned features:</p> +<ol> +<li>Camera node editing</li> +<li>Light node editing</li> +<li>Node rotation editing</li> +<li>Node scripting support</li> +<li>Thumbnail dialog to preview materials and models when editing scene node material and model properties</li> +<li>Copying and pasting of scene nodes</li> +<li>Scene node selection by clicking a mouse in the scene</li> +</ol> +<p>We estimate to complete it in August.</p>Редактор 0.5.0 и планы для 0.6.02015-04-15T00:00:00+03:00Opensource Game Studiotag:opengamestudio.org,2015-04-15:editor-06-roadmap-ru.html<p>Мы завершили работу над версией 0.5.0 редактора. Как было запланировано, эта версия содержит редактирование узлов сцены, браузер свойств, поддеркжу Qt5. Вы можете <a title="Editor 0.5.0" href="https://youtu.be/Vb2Q6IuQDbo" target="_blank">увидеть 0.5.0 в действии здесь</a>. </p> +<p>Также мы только что начали разработку Редактора 0.6.0.</p> +<p>Запланированные возможности Редактора 0.6.0:</p> +<ol> +<li>Редактирование узлов с камерой</li> +<li>Редактирование узлов со светом</li> +<li>Редактирование вращения узлов</li> +<li>Поддержка скриптов у узлов</li> +<li>Диалог для предпросмотра моделей и материалов при редактировании моделей и материалов у узла</li> +<li>Копирование и вставка узлов</li> +<li>Выбор узла с помощью клика мышью в сцене</li> +</ol> +<p>Мы планируем завершить его в августе.</p> \ No newline at end of file diff --git a/feeds/news.atom.xml b/feeds/news.atom.xml index 8c0f821..60dbb2c 100644 --- a/feeds/news.atom.xml +++ b/feeds/news.atom.xml @@ -763,7 +763,7 @@ Simply unpack it and launch the run script.</p> <li>rename rollingBall.ogs to slideDown.ogs</li> </ul> <p>Since live session took us so long, we decided to concentrate on polishing. Editor already has a lot of features, but their use is inconvenient. We will fix major obstacles for the next Editor release.</p>Game creation live session (part 2): 7 February 20162016-02-02T00:00:00+03:00Opensource Game Studiotag:opengamestudio.org,2016-02-02:rolling-ball-live-session-pt2.html<p>Unfortunately, we have failed to finish creation of the simple "Rolling ball" game in 3 hours. That's why we will hold the second <a title="LiveCoding" href="https://www.livecoding.tv/kornerr">LiveCoding</a> session on <a title="Local time" href="http://www.timeanddate.com/worldclock/fixedtime.html?msg=Open+Game+Studio%3A+Game+creation+live+session%2C+part+2&iso=20160207T12&p1=37&ah=3">7 February 2016 at 12:00 CET</a>. Let's finish the game!</p>Game creation live session: 31 January 20162016-01-25T00:00:00+03:00Opensource Game Studiotag:opengamestudio.org,2016-01-25:january-live-session-announcement.html<p>We're glad to annouce that the <a title="LiveCoding" href="https://www.livecoding.tv/kornerr">LiveCoding</a> session will take place on <a title="Local time" href="http://www.timeanddate.com/worldclock/fixedtime.html?msg=Open+Game+Studio%3A+Game+creation+live+session&iso=20160131T12&p1=37&ah=3">31 January 2016 at 12:00 CET</a>. Join us!</p>SOON: Creating a simple game live (Editor 0.8)2016-01-21T00:00:00+03:00Opensource Game Studiotag:opengamestudio.org,2016-01-21:january-live-session-decision.html<p>We are ready to present Editor 0.8 with Player. The live session will be held at <a title="LiveCoding" href="https://www.livecoding.tv/kornerr">LiveCoding</a> SOON. We will show you how to create a simple game with sounds from scratch. And this time it will not need an Editor to run. -The exact date and time is to be announced in the coming days. Stay tuned!</p>Roadmap for 20162015-12-26T00:00:00+03:00Opensource Game Studiotag:opengamestudio.org,2015-12-26:2016-roadmap.html<p>As you know, according to the <a href="{filename}/articles/2015-07-19-roadmap.md">previously published roadmap</a>, we now have sound system in place. However, we decided to go further and implement the first version of Player. We wanted to get it done by December, but, unfortunately, more work resulted in the change of dates.</p> +The exact date and time is to be announced in the coming days. Stay tuned!</p>Roadmap for 20162015-12-26T00:00:00+03:00Opensource Game Studiotag:opengamestudio.org,2015-12-26:2016-roadmap.html<p>As you know, according to the <a href="http://opengamestudio.org/2015-roadmap.html">previously published roadmap</a>, we now have sound system in place. However, we decided to go further and implement the first version of Player. We wanted to get it done by December, but, unfortunately, more work resulted in the change of dates.</p> <p>Here's the revised roadmap for the first half of 2016:</p> <ol> <li>Editor + Player 0.8.0 (January 2016): Sound system, Whac-a-mole game with sounds</li> @@ -789,4 +789,37 @@ The exact date and time is to be announced in the coming days. Stay tuned!</p <p>Here it is:</p> <iframe src="https://www.humblebundle.com/widget/v2/product/ogsmahjong/ySGF3h34?theme=transparent-light" width="526" height="325" style="border: none;" scrolling="no" frameborder="0"></iframe> -<p>We haven't received a single penny from Desura (due to the minimal cache out limitations), but if you bought the deluxe version from them and experiencing any problems with downloading it (right now we see no problems with that), send us a letter, tell your name on Desura, we'll figure something out.</p> \ No newline at end of file +<p>We haven't received a single penny from Desura (due to the minimal cache out limitations), but if you bought the deluxe version from them and experiencing any problems with downloading it (right now we see no problems with that), send us a letter, tell your name on Desura, we'll figure something out.</p>Test chamber for everyone (Editor 0.7.0)2015-07-22T00:00:00+03:00Opensource Game Studiotag:opengamestudio.org,2015-07-22:test-chamber-for-everyone.html<p>As you know, the main goal of Editor 0.7.0 is the ability to create the <a title="Test chamber" href="https://youtu.be/9_6seUWcPbU" target="_blank">test chamber</a> with it. It needs Actions' system and a few stability fixes for that. We are going to publish a detailed article describing how to create the test chamber, too, so that anyone could create their own test chamber!</p> +<p>We estimate to complete it in October.</p>Roadmap for 2015-20162015-07-19T00:00:00+03:00Opensource Game Studiotag:opengamestudio.org,2015-07-19:2015-roadmap.html<p>As promised, we have come up with a list of milestones and their approximate dates for the coming year:</p> +<ol> +<li>Editor 0.7.0 (October 2015) - Actions' system: we recreate the <a title="Test chamber" href="https://youtu.be/9_6seUWcPbU" target="_blank">test chamber</a></li> +<li>Editor 0.8.0 (December 2015) - Sound system</li> +<li>Editor 0.9.0 (February 2016) - Particles' system and minimal UI</li> +<li>Editor 0.10.0, Player 0.1.0 (April 2016) - Player to play what Editor produced: we create Shuan prototype with our engine</li> +<li>Editor 0.11.0, Player 0.2.0 (June 2016) - Networking: we create Classic 4-player Mahjong prototype</li> +</ol> +<p>These approximate dates presume one coder spends 40 hours a month. That's about 1 work week at full-time job. Not much, but that's the only time we have.</p> +<p>We will post more details about Editor 0.7.0 shortly: we need to decide what features deserve 80 hours of our time for the next 2 months.</p>Editor 0.6.02015-06-28T00:00:00+03:00Opensource Game Studiotag:opengamestudio.org,2015-06-28:editor-06.html<p>We completed Editor 0.6.0. You can <a title="Editor 0.6.0" href="https://youtu.be/q85GcC6l4Tw" target="_blank">see 0.6.0 in action here</a>. </p> +<p>Editor 0.6.0 got the following new features:</p> +<ol> +<li>Camera and light node positioning</li> +<li>Node rotation along X axis</li> +<li>Node scripting support</li> +<li>Thumbnail dialog to preview models when editing scene node model properties</li> +<li>Node copying and pasting</li> +<li>Node selection by LMB click in the scene</li> +<li>Window geometry and state restoration after restart</li> +</ol> +<p>We don't have 0.7.0 completion date at the moment, because we decided to take some time to set up a roadmap for Shuan and Mahjong 2. Once done, we will share 0.7.0 completion date and its feature list along with the roadmap.</p>Editor 0.5.0 and plans for 0.6.02015-04-15T00:00:00+03:00Opensource Game Studiotag:opengamestudio.org,2015-04-15:editor-06-roadmap.html<p>We completed Editor 0.5.0. As it was planned, it has scene node tree editing, property browser, and Qt5 support. You can <a title="Editor 0.5.0" href="https://youtu.be/Vb2Q6IuQDbo" target="_blank">see 0.5.0 in action here</a>. </p> +<p>Also, we have just started Editor 0.6.0 development.</p> +<p>Editor 0.6.0 planned features:</p> +<ol> +<li>Camera node editing</li> +<li>Light node editing</li> +<li>Node rotation editing</li> +<li>Node scripting support</li> +<li>Thumbnail dialog to preview materials and models when editing scene node material and model properties</li> +<li>Copying and pasting of scene nodes</li> +<li>Scene node selection by clicking a mouse in the scene</li> +</ol> +<p>We estimate to complete it in August.</p> \ No newline at end of file diff --git a/index.html b/index.html index 88fe1fd..6f0efd6 100644 --- a/index.html +++ b/index.html @@ -313,7 +313,7 @@ In case you missed it, here ...

      Category: -

      Page 1 of 4
      +
      Page 1 of 5

      diff --git a/index2.html b/index2.html index cddcdb5..0a654be 100644 --- a/index2.html +++ b/index2.html @@ -247,7 +247,7 @@ We have conducted ...

      Category: -

      Page 2 of 4
      +
      Page 2 of 5

      « Prev diff --git a/index3.html b/index3.html index 7d9a58c..5c67f16 100644 --- a/index3.html +++ b/index3.html @@ -241,7 +241,7 @@ It's time to create simple Mahjong solitaire game.

      Categ

      -
      Page 3 of 4
      +
      Page 3 of 5

      « Prev diff --git a/index4.html b/index4.html index e845e42..7220186 100644 --- a/index4.html +++ b/index4.html @@ -129,7 +129,7 @@ The exact date and time is ...

      Category: Сб 26 Декабрь 2015 ru -

      As you know, according to the previously published roadmap, we now have sound system in place. However, we decided to go further and implement the first version of Player. We wanted to get it done by December, but, unfortunately, more work resulted in the change of dates.

      +

      As you know, according to the previously published roadmap, we now have sound system in place. However, we decided to go further and implement the first version of Player. We wanted to get it done by December, but, unfortunately, more work resulted in the change of dates.

      Here's the ...

      Category: News

      @@ -216,13 +216,31 @@ The exact date and time is ...

      Category: + + + +

      +

      Test chamber for everyone (Editor 0.7.0)

      +
      Ср 22 Июль 2015 + ru + +

      As you know, the main goal of Editor 0.7.0 is the ability to create the test chamber with it. It needs Actions' system and a few stability fixes for that. We are going to publish a detailed article describing how to create the test chamber, too, so that ...

      Category: News + +

      + + + Read More +
      +
      +
      -
      Page 4 of 4
      +
      Page 4 of 5

      « Prev + Next »

      diff --git a/index5.html b/index5.html new file mode 100644 index 0000000..15108f5 --- /dev/null +++ b/index5.html @@ -0,0 +1,188 @@ + + + + + + + Opensource Game Studio + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +
      + + +
      + + + + +
      +

      Roadmap for 2015-2016

      +
      Вс 19 Июль 2015 + ru + +

      As promised, we have come up with a list of milestones and their approximate dates for the coming year:

      +
        +
      1. Editor 0.7.0 (October 2015) - Actions' system: we recreate the test chamber
      2. +
      3. Editor 0.8.0 (December 2015) - Sound system
      4. +
      5. Editor 0.9.0 (February 2016) - Particles' system and minimal ...

      Category: News + +

      + + + Read More +
      +
      + + + + +
      +

      Editor 0.6.0

      +
      Вс 28 Июнь 2015 + ru + +

      We completed Editor 0.6.0. You can see 0.6.0 in action here.

      +

      Editor 0.6.0 got the following new features:

      +
        +
      1. Camera and light node positioning
      2. +
      3. Node rotation along X axis
      4. +
      5. Node scripting support
      6. +
      7. Thumbnail dialog to preview models when editing scene node model properties
      8. +
      9. Node copying ...

      Category: News + +

      + + + Read More +
      +
      + + + + +
      +

      Editor 0.5.0 and plans for 0.6.0

      +
      Ср 15 Апрель 2015 + ru + +

      We completed Editor 0.5.0. As it was planned, it has scene node tree editing, property browser, and Qt5 support. You can see 0.5.0 in action here.

      +

      Also, we have just started Editor 0.6.0 development.

      +

      Editor 0.6.0 planned features:

      +
        +
      1. Camera node editing
      2. +
      3. Light ...

      Category: News + +

      + + + Read More +
      +
      + + +
      +
      Page 5 of 5
      + +

      + « Prev + +

      +
      + +
      + + + + + +
      + + + +
      +
      +
      +
      +
      +

      Proudly powered by Pelican, which takes great advantage of Python.

      +
      +
      +
      + +
      \ No newline at end of file diff --git a/pelican/content/articles/2015-04-15_editor-06-roadmap-ru.md b/pelican/content/articles/2015-04-15_editor-06-roadmap-ru.md new file mode 100644 index 0000000..2f7746c --- /dev/null +++ b/pelican/content/articles/2015-04-15_editor-06-roadmap-ru.md @@ -0,0 +1,22 @@ +Title: Редактор 0.5.0 и планы для 0.6.0 +Date: 2015-04-15 00:00 +Category: News +Slug: editor-06-roadmap +Lang: ru + +Мы завершили работу над версией 0.5.0 редактора. Как было запланировано, эта версия содержит редактирование узлов сцены, браузер свойств, поддеркжу Qt5. Вы можете увидеть 0.5.0 в действии здесь. + +Также мы только что начали разработку Редактора 0.6.0. + +Запланированные возможности Редактора 0.6.0: + +0. Редактирование узлов с камерой +0. Редактирование узлов со светом +0. Редактирование вращения узлов +0. Поддержка скриптов у узлов +0. Диалог для предпросмотра моделей и материалов при редактировании моделей и материалов у узла +0. Копирование и вставка узлов +0. Выбор узла с помощью клика мышью в сцене + + +Мы планируем завершить его в августе. diff --git a/pelican/content/articles/2015-04-15_editor-06-roadmap.md b/pelican/content/articles/2015-04-15_editor-06-roadmap.md new file mode 100644 index 0000000..192e503 --- /dev/null +++ b/pelican/content/articles/2015-04-15_editor-06-roadmap.md @@ -0,0 +1,22 @@ +Title: Editor 0.5.0 and plans for 0.6.0 +Date: 2015-04-15 00:00 +Category: News +Slug: editor-06-roadmap +Lang: en + +We completed Editor 0.5.0. As it was planned, it has scene node tree editing, property browser, and Qt5 support. You can see 0.5.0 in action here. + +Also, we have just started Editor 0.6.0 development. + +Editor 0.6.0 planned features: + +0. Camera node editing +0. Light node editing +0. Node rotation editing +0. Node scripting support +0. Thumbnail dialog to preview materials and models when editing scene node material and model properties +0. Copying and pasting of scene nodes +0. Scene node selection by clicking a mouse in the scene + + +We estimate to complete it in August. diff --git a/pelican/content/articles/2015-06-28_editor-06-ru.md b/pelican/content/articles/2015-06-28_editor-06-ru.md new file mode 100644 index 0000000..3d53298 --- /dev/null +++ b/pelican/content/articles/2015-06-28_editor-06-ru.md @@ -0,0 +1,20 @@ +Title: Редактор 0.6.0 +Date: 2015-06-28 00:00 +Category: News +Slug: editor-06 +Lang: ru + +Мы завершили работу над версией 0.6.0 редактора. Вы можете увидеть 0.6.0 в действии здесь. + +Список новых возможностей Редактора 0.6.0: + +0. Позиционирование узлов с камерой и светом +0. Вращение узлов по оси X +0. Поддержка скриптов у узлов +0. Диалог для предпросмотра моделей при редактировании моделей у узла +0. Копирование и вставка узлов +0. Выбор узла с помощью клика мышью в сцене +0. Восстановление позиции и состояния окна после перезапуска + + +На текущий момент у нас нет даты завершения 0.7.0, потому что мы решили взять паузу и потратить некоторое время на составление дорожной карты для Shuan и Mahjong 2. Как только мы её закончим, мы расскажем и о возможностях 0.7.0, и о дате завершения 0.7.0, и о самой дорожной карте. diff --git a/pelican/content/articles/2015-06-28_editor-06.md b/pelican/content/articles/2015-06-28_editor-06.md new file mode 100644 index 0000000..1e6fc2a --- /dev/null +++ b/pelican/content/articles/2015-06-28_editor-06.md @@ -0,0 +1,20 @@ +Title: Editor 0.6.0 +Date: 2015-06-28 00:00 +Category: News +Slug: editor-06 +Lang: en + +We completed Editor 0.6.0. You can see 0.6.0 in action here. + +Editor 0.6.0 got the following new features: + +0. Camera and light node positioning +0. Node rotation along X axis +0. Node scripting support +0. Thumbnail dialog to preview models when editing scene node model properties +0. Node copying and pasting +0. Node selection by LMB click in the scene +0. Window geometry and state restoration after restart + + +We don't have 0.7.0 completion date at the moment, because we decided to take some time to set up a roadmap for Shuan and Mahjong 2. Once done, we will share 0.7.0 completion date and its feature list along with the roadmap. diff --git a/pelican/content/articles/2015-07-19_2015-roadmap-ru.md b/pelican/content/articles/2015-07-19_2015-roadmap-ru.md new file mode 100644 index 0000000..2696500 --- /dev/null +++ b/pelican/content/articles/2015-07-19_2015-roadmap-ru.md @@ -0,0 +1,18 @@ +Title: Дорожная карта 2015-2016 +Date: 2015-07-19 00:00 +Category: News +Slug: 2015-roadmap +Lang: ru + +Как и было обещано, мы составили список вех и их примерные даты на ближайший год: + +0. Редактор 0.7.0 (Октябрь 2015) - Система действий: мы воссоздаём тестовый цех +0. Редактор 0.8.0 (Декабрь 2015) - Звуковая система +0. Редактор 0.9.0 (Февраль 2016) - Система частиц и минимальный интерфейс пользователя (UI) +0. Редактор 0.10.0, Проигрыватель 0.1.0 (Апрель 2016) - Проигрыватель воспроизводит созданное Редактором: мы создаём прототип Шуана на нашем движке +0. Редактор 0.11.0, Проигрыватель 0.2.0 (Июнь 2016) - Поддержка сети: мы создаём прототип классического Маджонга для 4-х игроков + + +Эти примерные даты предполагают трату 40 часов в месяц одним программистом. Это около 1 рабочей недели. Не много, но это всё время, что у нас есть. + +Мы сообщим больше деталей о Редакторе 0.7.0 чуть позже: нам нужно решить, какие возможности заслуживают 80 часов нашего времени в следующие 2 месяца. diff --git a/pelican/content/articles/2015-07-19_2015-roadmap.md b/pelican/content/articles/2015-07-19_2015-roadmap.md new file mode 100644 index 0000000..7db02a5 --- /dev/null +++ b/pelican/content/articles/2015-07-19_2015-roadmap.md @@ -0,0 +1,18 @@ +Title: Roadmap for 2015-2016 +Date: 2015-07-19 00:00 +Category: News +Slug: 2015-roadmap +Lang: en + +As promised, we have come up with a list of milestones and their approximate dates for the coming year: + +0. Editor 0.7.0 (October 2015) - Actions' system: we recreate the test chamber +0. Editor 0.8.0 (December 2015) - Sound system +0. Editor 0.9.0 (February 2016) - Particles' system and minimal UI +0. Editor 0.10.0, Player 0.1.0 (April 2016) - Player to play what Editor produced: we create Shuan prototype with our engine +0. Editor 0.11.0, Player 0.2.0 (June 2016) - Networking: we create Classic 4-player Mahjong prototype + + +These approximate dates presume one coder spends 40 hours a month. That's about 1 work week at full-time job. Not much, but that's the only time we have. + +We will post more details about Editor 0.7.0 shortly: we need to decide what features deserve 80 hours of our time for the next 2 months. diff --git a/pelican/content/articles/2015-07-22_test-chamber-for-everyone-ru.md b/pelican/content/articles/2015-07-22_test-chamber-for-everyone-ru.md new file mode 100644 index 0000000..caaaa0e --- /dev/null +++ b/pelican/content/articles/2015-07-22_test-chamber-for-everyone-ru.md @@ -0,0 +1,10 @@ +Title: Тестовый цех каждому (Редактор 0.7.0) +Date: 2015-07-22 00:00 +Category: News +Slug: test-chamber-for-everyone +Lang: ru + + +Как вы знаете, основная цель Редактора 0.7.0 - это возможность создать тестовый цех с помощью него. Редактору не хватает системы Действий и исправления некоторых ошибок для этого. Помимо выпуска Редактора мы опубликуем подробную статью, описывающую создание тестового цеха, чтобы каждый мог создать себе свой тестовый цех! + +Мы планируем завершить его в Октябре. diff --git a/pelican/content/articles/2015-07-22_test-chamber-for-everyone.md b/pelican/content/articles/2015-07-22_test-chamber-for-everyone.md new file mode 100644 index 0000000..eb4b684 --- /dev/null +++ b/pelican/content/articles/2015-07-22_test-chamber-for-everyone.md @@ -0,0 +1,10 @@ +Title: Test chamber for everyone (Editor 0.7.0) +Date: 2015-07-22 00:00 +Category: News +Slug: test-chamber-for-everyone +Lang: en + + +As you know, the main goal of Editor 0.7.0 is the ability to create the test chamber with it. It needs Actions' system and a few stability fixes for that. We are going to publish a detailed article describing how to create the test chamber, too, so that anyone could create their own test chamber! + +We estimate to complete it in October. diff --git a/pelican/content/articles/2015-12-26_2016-roadmap-ru.md b/pelican/content/articles/2015-12-26_2016-roadmap-ru.md index 94bdb42..ba74317 100644 --- a/pelican/content/articles/2015-12-26_2016-roadmap-ru.md +++ b/pelican/content/articles/2015-12-26_2016-roadmap-ru.md @@ -12,4 +12,4 @@ Lang: ru 0. Редактор + Проигрыватель 0.9.0 (Апрель 2016): Сетевая система, простая игра ping pong для двух игроков по сети 0. Редактор + Проигрыватель 0.10.0 (Июль 2016): Полировка, прототип игры "Шуан" -[roadmap-2015-2016]: {filename}/articles/2015-07-19-roadmap-ru.md +[roadmap-2015-2016]: {filename}/articles/2015-07-19_2015-roadmap-ru.md diff --git a/pelican/content/articles/2015-12-26_2016-roadmap.md b/pelican/content/articles/2015-12-26_2016-roadmap.md index 67196ad..bb29cf2 100644 --- a/pelican/content/articles/2015-12-26_2016-roadmap.md +++ b/pelican/content/articles/2015-12-26_2016-roadmap.md @@ -12,4 +12,4 @@ Here's the revised roadmap for the first half of 2016: 0. Editor + Player 0.9.0 (April 2016): Networking system, simple ping pong game for 2 players over the net 0. Editor + Player 0.10.0 (July 2016): Polishing, "Shuan" prototype -[roadmap-2015-2016]: {filename}/articles/2015-07-19-roadmap.md +[roadmap-2015-2016]: {filename}/articles/2015-07-19_2015-roadmap.md diff --git a/test-chamber-for-everyone-ru.html b/test-chamber-for-everyone-ru.html new file mode 100644 index 0000000..33332e4 --- /dev/null +++ b/test-chamber-for-everyone-ru.html @@ -0,0 +1,128 @@ + + + + + + + Тестовый цех каждому (Редактор 0.7.0) + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +
      + + +
      +
      +
      +

      Тестовый цех каждому (Редактор 0.7.0)

      +
      + +
      Ср 22 Июль 2015 + en + +

      Как вы знаете, основная цель Редактора 0.7.0 - это возможность создать тестовый цех с помощью него. Редактору не хватает системы Действий и исправления некоторых ошибок для этого. Помимо выпуска Редактора мы опубликуем подробную статью, описывающую создание тестового цеха, чтобы каждый мог создать себе свой тестовый цех!

      +

      Мы планируем завершить его в Октябре.

      +

      Category: News + +

      + + + +
      +
      + + + + + +
      + + + +
      +
      +
      +
      +
      +

      Proudly powered by Pelican, which takes great advantage of Python.

      +
      +
      +
      + +
      \ No newline at end of file diff --git a/test-chamber-for-everyone.html b/test-chamber-for-everyone.html new file mode 100644 index 0000000..045064a --- /dev/null +++ b/test-chamber-for-everyone.html @@ -0,0 +1,128 @@ + + + + + + + Test chamber for everyone (Editor 0.7.0) + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +
      + + +
      +
      +
      +

      Test chamber for everyone (Editor 0.7.0)

      +
      + +
      Ср 22 Июль 2015 + ru + +

      As you know, the main goal of Editor 0.7.0 is the ability to create the test chamber with it. It needs Actions' system and a few stability fixes for that. We are going to publish a detailed article describing how to create the test chamber, too, so that anyone could create their own test chamber!

      +

      We estimate to complete it in October.

      +

      Category: News + +

      + + + +
      +
      + + + + + +
      + + + + \ No newline at end of file